Una dotzena de raons per menjar ous

dia-mundial-huevo.jpg

Fa més de 20 anys, un organisme internacional, International Egg Comission, va decidir promoure l’anomenat Dia Mundial de l’Ou. D’aquesta forma, des de 1996, el segon divendres d’octubre de cada any arreu del mon es fan actes molt diversos però amb un mateix objectiu: promoure el coneixement de la importància d’aquest aliment i els seus beneficis per la salut.

Oferim una dotzena de raons per menjar ous:

  1. És un aliment bàsicament proteic i, per tant, indispensable pel desenvolupament i manteniment dels teixits. Un aliment molt adequat quan cal generar teixits o evitar la pèrdua de massa muscular (nens, gent gran, convalescents, etc.).
  2. La seva proteïna és la de més alta qualitat, així doncs, és la que té la seva composició en aminoàcids essencials (els que el cos no pot fabricar, però requereix) més adequada a les necessitats de l’ésser humà.
  3. Ajuda a mantenir el bon funcionament del sistema immunològic: són una font rica en vitamina A, vitamina B12 i seleni, tots ells elements importantíssims per un sistema immunològic en plena forma.
  4. Redueixen el risc de patir malalties coronàries: la mateixa vitamina B12 i la colina, molt presents a l’ou, tenen un paper important en el manteniment de la salut de tot el sistema circulatori.
  5. Ajuden al desenvolupament adequat del fetus durant l’embaràs: la colina i l’àcid fòlic, amb un alt nivell als ous, són indispensables per un desenvolupament normal del fetus, en especial del seu cervell i del sistema nerviós.
  6. Ajuden a mantenir la visió jove. La vitamina A, la luteïna i ceaxantina ajuden a evitar la degeneració macular, una important causant de la pèrdua devisió de la gent gran.
  7. Ajuden a mantenir un pes adequat. Cada ou aporta només 70 calories. Només als ous trobem tan poques calories amb tant nutrients necessaris per l’organisme!
  8. Mai t’avorriran a la cuina: hi ha mil i una forma de preparar-los, ja siguis tot un cuinetes o més aviat de nivell subsistència, creatiu o tradicional, amb pressa o amb temps per gaudir cuinant,… sempre trobaràs una forma nova de gaudir-los.
  9. Ràpids de cuinar: només trigaràs uns minuts per fer un ou ferrat, una truita a la francesa o amb formatge, uns ous remenats o bé uns ous passats per aigua.
  10. És un aliment apte per a totes les butxaques. Disposem d’un aliment nutritiu, deliciós, versàtil a un preu molt assequible i que es pot trobar fàcilment a gran quantitat d’establiments comercials.
  11. Si apostes pel producte de proximitat, saps que pots trobar ous produïts prop de casa teva llegint
  12. el codi de l’ou que et dirà a quina província i municipi es troba la granja d’origen.
  13. Pots escollir el tipus d’ou que vulguis: si bé tot el que hem dit anteriorment val per tots i cadascun dels ous, pots escollir el tipus que més t’agradi o s’adeqüi a les teves preferències: mida, color, sistema de cria, tipus d’envàs, quantitat d’ous a l’envàs,… I tots amb la garantia de frescor i qualitat del Sistema de Producció Europeu.

I per celebrar-ho també a les xarxes, et convidem a sumar-te a aquesta iniciativa compartint les teves millors receptes o trucs de cuina amb ous amb els hashtags #DiaMundialdelOu #DíaMundialdelHuevo #WorldEggDay

Que cada dia sigui el Dia Mundial de l’Ou!!!

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s